KÖPES: Märklin 4270

I denna avdelning så kan du uppmärksamma andra om egna annonser.

MODELLTAG.SE köp, sälj och byte! finns också på Facebook.
Kategoriregler
Skriva SÄLJES: / KÖPES: / BYTES: i början av Ämnes rubrik så man lätt kan urskilja annonstypen.

Är annonsen länkad till någon annan hemsida som ex. Tradera mm så bör man även skriva vilken pryl man säljer i Ämnet och inte bara div saker. Länkningen skall också endast göras till öppna sidor utan att man skall behöva ha inloggnings uppgifter!

Dessa länkade annonser till budgivning som har avslutats plockas kontinuerligt bort av moderator. Men du kan också redigera din annons och ändra texten till "avslutad" så plockas den bort.

Det finns också en grupp på Facebook MODELLTAG.SE köp, sälj och byte! varvid man lätt kan dela sin annons och skapa en tillförlitlig budgivning bland godkända medlemmar.
kalmartobbe

KÖPES: Märklin 4270

Inlägg av kalmartobbe »

Jag och min far byggde under min barndom och under ett flertal år på en anläggning med Märklin. En hel del lok och vagnar samlade vi på oss, och pappas ögonsten var "trätåget". Tyvärr kunde han inte köpa samlarsetet (om det var för att han inte hittade det, eller för att han inte hade råd vet jag inte) men ett D lok och vagnarna 4270 samt 4271 inköptes.
Åtskilliga gånger har jag fått höra att det skulle vara tre vagnar egentligen...

Nu är det i alla fall som så att min far då fyller 60år snart, och vad skulle väl kunna vara en bättre present än den saknade vagnen när han fyller jämnt och allt?

Finns det någon som har en lång personvagn i trä av någon modell till övers? (ej resgodsvagnen)

Hör gärna av er till mig med pris och mer information.

MVH Tobias, Kalmar