Nytt i Modelltågs guide - September 2018

Denna avdelning är för ämnen som inte passar i någon mer detaljerad kategori.
Användarvisningsbild
Sweden

Nytt i Modelltågs guide - September 2018

Inlägg av Sweden » sön 30 sep 2018, 22:26

Skivor från Vetlanda

Kära läsarvänner. Skämt och sido. För september så har eder högst ökända skribent inte speciellt mycket att bjuda på. Efter att ha blivit rejält ugnsbakad under sommaren av HAARP och chemtrails så har eder skribent inte fått speciellt mycket gjort. Min neurologiska sjukdom har blivit värre så jag mår inte speciellt bra då sjukvården i bror duktig-republiken i form av en humanitär stormakt med feministisk regering har upphört. Men lite har jag att bjuda på i alla fall.

Brimalm Engineering

Då det från början inte var tänkt att lista deras mässingmodeller så hade en av deras planerade modeller fallit bort men ligger nu upplagd. Ånglok SJ litt L var en planerad modell som föll bort när Brimalm gjorde om sin hemsida under 2014 men som var med på den gamla versionen av den.

Det kanske kan tyckas vara onödigt att lista planerade modeller som aldrig kom i guiden men med tanke på Brimalms förehavande och bortfall så är det ett dokument över det som var och kunde ha varit. Jag har länge tänkt skriva en artikel om just planerade modeller som aldrig kom, på forumet "over there" har man gjort en men den verkar ha dött en plågsam död, så jag skriver nog min egen i alla fall framöver.

Brimalm ASJ Lok & Motorvagnar

En annan planerad modell som föll bort från Brimalms gamla hemsida var smalspårsångloket SJ litt S2p som jag också hade glömt att lista. Denna ligger nu upplagd och får också vara ett dokument som representerar en högst lynnig MJ-bransch i kraftigt blåsväder.

Roco Lok & Motorvagnar

Inte mycket att skriva om men den kommande modellen av HectorRails litt 243 "Vectron" ligger upplagd.

Roco Godsvagnar

Samma sak även i detta fall men den kommande modellen av GC litt Zacns är också upplagd.

Petat lite i guiden

Men dock inget som är värt att nämna anser jag.

Lasse alias Sweden - The One... And Only.

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."

Användarvisningsbild
jonas_sth
Site Admin

Re: Nytt i Modelltågs guide - September 2018

Inlägg av jonas_sth » tis 02 okt 2018, 11:07

Ja rätt så dött med något nytt, väntar på 80tals vagnarna

Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
__________________________________________________________________________________________
CS3+ 1.3.3(1) / 2x 60175 Booster / 3x 60881 S88 AC / TC9 Guld / K & C-räls

Användarvisningsbild
Sweden

Re: Nytt i Modelltågs guide - September 2018

Inlägg av Sweden » tis 02 okt 2018, 21:57

Ja och tyvärr...

...så lär den trenden fortsätta. Stundande tider lär knappast förbättra läget. Kanske skriver en anekdot om det senare.

Lasse.

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."

Skriv svar

Återgå till "Övrigt"