Tre smällar i huvudet

Denna avdelning är för ämnen som inte passar i någon mer detaljerad kategori.
Användarvisningsbild
Sweden

Tre smällar i huvudet

Inlägg av Sweden »

Tillsammans är vi starka!

Tisdagen den 1:a september klockan 20:54 på linje 4 från Granloholm mot Sundsvalls Bussnav så var det
dags att få tre smällar i huvudet. Lite över tio år efter jag jag utsattes för ett mordförsök. Eder skribent
hade hälsat på sin ömma moder. På busshållplatsen på väg in i bussen så "ber" eder skribent några unga
tonårstjejer som omringar honom att läsa skyltarna om Corona. En yngling bakom mig av annan natur gör
sig lustig och säger: "Ingen fara mannen! Titta! Jag har mask!"

Eder skribent går och sätter sig och när denna yngling går förbi så är det fruktansvärt aggressiva blickar
som Modelldatabasens ansvarig får av denna. Det smäller till i bakhuvudet och eder skribent frågar vad
fan de håller på med. Ynglingen med ett gäng på 10 personer törstar blod, tuggar fradga och det är MORD
i luften så det är fara och färde.

Eder skribent vädjar till chauffören att öppna dörren men han tar god tid på sig och rycker på axlarna. Eder
skribent kommer ut ur bussen och gänget efter. Eftersom man inte får försvara sig mot Sveriges svar på
Indiens heliga kor så tar sig eder skribent in i bussen igen och vädjar till chauffören om hjälp. Stämningen
på bussen är av modell lynchmobb och publik lynchning och en explosion av våld och död kan inträffa vilken
sekund som helst.

Efter konstanta påtryckningar så larmar busschauffören Polisen. Ungdomsgänget hör detta och trycker på
knappen för nödutgång och saboterar härmed bussen. Den totalt inkompetenta busschauffören varken
förstår eller begriper att återställa dörrsystemet så att han kan köra. Tuffingarna springer dock inte långt.
Linje 3 som går en annan rutt kommer och eder skribent springer haltandes till denna. En stor del utav
ungdomsgänget kliver ombord i bussens bakre halva. Så ska denna knallkork till busschaufför utreda vad
som har hänt på linje 4 men kommer till slut iväg.

Med nosen på väg ut ur rondellen så kommer "Sveriges Finest" med blåljus på och full ljusrigg och stoppar
linje 3. Säger åt den kvinnliga polisen att de har stoppat fel linje. Hon bryr sig inte. Eder skribent sitter
gömd i handikapputrymmet när ungdomsgänget blir fotograferade och förhörda på bussen av "The Finest".
En mamma kommer till bussen och säger att det har skett en misshandel men att ingen av tjejerna vågar
vittna om det.

Och That's It!!!

Den manliga och kvinnliga Polisen missar totalt eder skribent som är brottsoffer och kronvittne! Inget på
Polisens hemsida. Inget i Sundsvalls Tidning. Noll, nada, zip, zero. Haft strid med "Din Tur" om vad det i
helvete är som pågår. De förnekar allt ansvar trots att vi alla betalar skatt för det. Eder skribents dust
med "Din Tur" finns att läsa på deras Facebook-sida. Ett tillägg är att eder skribent har trakasserats av
de som slog honom i huvudet men ingen bryr sig och skiter i allt. Särskilt Polisen.

Minst sagt en spännande vecka med underhållning av klassisk "svensk" kvalitet. Det är krig i Sverige nu.
Men så har svensk MJ-hobby nu stora och viktiga problem. Det gäller att ställa saker och ting i proportion
till varandra. Trevlig helg på er!

Sweden - The One... And Only.

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."
Användarvisningsbild
jonas_sth
Site Admin

Re: Tre smällar i huvudet

Inlägg av jonas_sth »

Ja det var bedrövlig soppa men en vanlig vardag tyvärr...

Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.1.0 (2) / 2x 60175 Booster / 3x 60881 S88 AC / TC9 Guld / K & C-räls
Användarvisningsbild
Sweden

Re: Tre smällar i huvudet

Inlägg av Sweden »

Svenska män

I hela 6 år så har eder skribent studerat svenska män på sociala medier. Eder skribent är så om och kring sig
att han har full koll på det allra mesta utom sporten och Ullared and da shit då det "inte" intresserar honom.
Triviala skitsaker som det engagerar honom inte ett smack då de existentiella och filosofiska frågorna berör
mycket mer då det kräver en viss hjärnaktivitet till skillnad från det andra.

Om folk nu är vid sina sinnens fulla bruk så kan det inte ha undgått dem att Sverige kör full fart med öppet
bogvisir och har så gjort i årtionden. Men visst. En del lever i skyddad verkstad och är totalt ovetandes om
den ruggigt underskattade fysiska verkligheten eller så är de helt enkelt "verklighetsförnekare". Men nu så
ska eder skribent stanna där och gå direkt på vad han har att säga.

På sociala medier så har eder skribent sett hur många av Sveriges män? säger att huvuden ska rulla och att
de ska styra upp Sverige men det kom riktigt fett av sig för har ni sett av någon viva revolution? Inte? Hmm.
Eder skribent blev varse om det i tisdags med råge för femhundrasjuttioelfte gången så han kan säga att de
östrogenstinna och feminiserade svenska männen inte imponerar på honom för fem öre.

Men så här vill svenskarna ha det och de har själva valt det genom att tigande och stillasittande acceptera
var än de får nerkört i *CENSUR* och uppkört i *CENSUR*. Eder skribent får som synes bita sig i tungan och
det avskyr han som pesten att göra. Det blir en underbar värld era barn och barnbarn får ärva.

Vad har det här med MJ att göra undrar säkert många och eder skribent svarar då vad har det inte att göra
med MJ och motiveringen är simpel. Eder skribent är en man och människa som i sju år har bjudit på den
förnämsta service som rallare och samlare av svenska modelltåg i skala 1:87/H0 kan få gratis. Men så där
utanför Internet och Modelldatabasen så finns just den ruggigt underskattade fysiska verkligheten.

Det är den enda verklighet som finns och den är dessutom den enda som vi ALLA lever i och den påverkar
åtminstone mitt liv negativt och direkt eller indirekt Modelldatabasen. Det finns ett spektrum av allehanda
galenskaper och vansinne som det är bäst han kniper käft om men fortfarande "bara" en enda verklighet.

Jag kan inte med ord beskriva allt vansinne som pågår annat än att det är av bibliska proportioner men att
svenska folket befinner sig i ett gigantiskt Stockholmssyndrom är fan i mig skrämmande. Eder skribent vill
leva i en intelligent och civiliserad värld men den finns fan inte inom synhåll. Han vill påverka och förändra
men det är det inte många som vill göra. 99,999999% av Sveriges befolkning är i djup dvala.

Den här veckan har jag tvingats att föra krig med kommunala "Din Tur" om att vi alla ska kunna åka buss
tryggt och säkert. Jag har jagat dem med blåslampa och stressat sönder dem. Lika så med det kommunala
hyresbolaget Mitthem då det är ett helvete nu där jag bor. Jag har pratat med grannar och folk som är lika
gefla le som jag är.

Det är krig nu och eder skribent vette fan om han har tid med Modelldatabasen. Tack svenka fååålket för ert
stora engagemang. Demokrati (som det kallas) kan man inte ta för givet. Den måste man kämpa för. Och så
några visdomsord. Det som har hänt mig under min resa kommer att hända er. Förr eller senare. På ett eller
annat sätt. Svenskar ni kommer att få betala dyrt för er flathet.

Lasse i Sundsvall - Signing off.

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."
Skriv svar

Återgå till "Övrigt"