Framtiden för Modelldatabasen

Denna avdelning är för ämnen som inte passar i någon mer detaljerad kategori.
Användarvisningsbild
Sweden

Framtiden för Modelldatabasen

Inlägg av Sweden »

Ett delmål är uppnått

Som Modelldatabasens följare och läsare säkert har märkt så finns det sedan nyår inte längre några tomma
tillverkarkategorier i denna. Därmed så är ett av flera delmål som eder skribent har haft uppnått men detta
innebär dock inte att det befintliga i Modelldatabasen är färdigställt. Av det som inte bara han själv vill läsa
om utan även det som han har observerat att följarna vill läsa om så finns det "mycket" som inte är färdigt.

Det saknas en hel del information i faktarutorna för produkterna i Modelldatabasen som han vill skriva om
och som kan vara av "intresse" för följare och läsare att känna till men vad gör man när tillverkarna själva
inte har den på varken hemsidor eller i kataloger? Ja då får man helt enkelt leta efter denna på andra sätt
som till exempel svenska Tradera eller tyska eBay etcetera. Har man tur är säljarna ambitiösa och skriver
utförligt om modellerna och tar bra bilder. Men det "tar tid" då det "inte" händer så där värst ofta och med
tanke på antalet produkter är det en process som tar åratal att genomföra.

Har eder skribent hittat information om dekodrar och deras funktioner så har han lagt till allt detta som en
liten "bonus" men även där finns det kvar att göra. Detsamma gäller den "korta historiken" om förebilderna
med detaljer om dessa som kan vara av intresse. Och "modellhistorik" samt recensioner om sådana nu kan
göras av honom. Allt detta som en "rejäl bonus" för Modelldatabasens följare och läsare men det tar tid då
han tyvärr vet att "ju fler kockar desto sämre soppa" vilket är ett av verklighetens många brutala realiteter.

Uppskattad skribent

Inte att förringa Jonas som en gång startade projektet och tillhandahåller platsen för Modelldatabasen men
denna post har inget med honom att göra utan med eder skribent och hans bidrag till denna. Sedan buffeln
från Sundsvall trädde in i MJ-offentlighetens ljus under hösten 2006 så har det varit med en skräckblandad
förtjusning. Eder skribent har aldrig varit i behov av vare sig superlativer eller ryggdunkningar för enbart
själva "antalet visningar" av hans poster visar på att folk följer och uppskattar det han nu kan bidra med.
Under årens lopp har en del hört av sig "privat" med fina komplimanger vilket har varit roligt och trevlig
men han älskar att skapa och bidra och det utan att vara korrupt och ta betalt för det.

Mitt magnum opus

Gud förbjude (eller hinn håle för dem som har den livsåskådningen) vilken ton han tar för han har tydligen
inte lärt sig den "svenska" jante-lagen! Jodå, nog fan kan han den skiten alltid eftersom det är "svenskt"
mantra vissa lider av. Nåja. Nog om det. Han hade faktiskt ännu mer att bjuda på. Opublicerat material
samt aldrig tidigare dokumenterade tillverkare och svenska MJ-produkter i skala 1:87/H0. För de som nu
verkligen har förstått vem eder skribent är så "vet" dessa att han inte säger någonting om han "inte" kan
backa upp det och det kan han. Titta på kontexten i Modelldatabasen så finns bevisen där klart och tydligt.

Slog mig illa och verklighetens realiteter

I veckan for eder skribent åt helvete och slog sig jävligt illa då PK-Sverige har råd med allehanda skit men
inte med snöröjning och sandning eller grusning. Lägg till detta att man nu i etablerad slask-media nu har
uppmärksammat att det är skit i hyresrätter. För några dagar sedan så öppnade jag persiennen och tittar
ut och där ute så står min granne "Malle" och glor på mig. Klockan 2 på natten. "Creepy" som fan. Så kan
han lägga till och skriva "en hel jävla bok" om att bo kommunalt med bevisning och allt. Så kan vi plussa
på med Corona-vansinnet och att Sverige kör full fart med öppet bogvisir vilket ingen nöt kan ha missat.

Så finns det mörka PK-krafter inom svensk MJ-hobby. Är man inte helt borta i pallet så kan man omöjligen
ha missat vad vansinnesideologin och sinnessjukdomen PK är för något. Bråk och jävla tjafs på forum och
sociala medier, svammel och nonsens samt att folk sprider falska uppgifter och allehanda skit. "Oseriösa"
tillverkare och handlare som borde få en månad eller två i någon Gulag borta hos "Putte" och lära sig veta
hut och inte vara som puckon. Fan eder skribent skulle kunna skriva en hel jävla bok om MJ-Sverige och
den skulle inte direkt vara positiv. Men vem fan vet den kanske skulle bli en "bestseller".

Rasse och Modelldatabasen = Paria

För en tid sedan så hände något bakom kulisserna inom den svenska MJ-hobbyn som fick honom att se rött.
Det och all annan skit i den ruggigt underskattade fysiska verkligheten med galna grannar och när han for åt
helvete har fått honom att tänka till. Det är upp- och nervända världen nu. Allt gott har blivit ont, allt rätt
har blivit fel, all kärlek har blivit hat och allt olagligt har blivit lagligt. Det har fan i mig snurrat till riktigt
rejält i pannbenet på majoriteten av mänskligheten. Och så även inom svensk MJ-hobby. Tyvärr.

Mitt allra största intresse är psykologi och mänskligt beteende och att vara aktiv inom svenska MJ-hobbyn
har varit ett utmärkt tillfälle att studera just detta. Visst, man kan vara hårdhudad och låta skiten rinna av
en men så har vi det där med så kallade "energi-tjuvar" och indirekt påverkan. De allra flesta inom just den
svenska MJ-hobbyn håller sig undan och är tysta för "party-pajarna" dominerar som om de vore en "Fuhrer"
och kommer "glatt" undan med det vilket ju inte var alldeles otippat och oförutsägbart.

Vette fan om jag vill pyssla med detta något mer. Jag är trött, less och har förbannat ont.

Rasse Homocide - On a southbound Bullet Train.

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."
Användarvisningsbild
jonas_sth
Site Admin

Re: Framtiden för Modelldatabasen

Inlägg av jonas_sth »

Du får ta "time out" och ladda om 8-)

Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.2.0 (5) / 2x 60175 Booster / 3x 60881 S88 AC / TC9 Guld / K & C-räls
Skriv svar

Återgå till "Övrigt"