I väntan på nästa uppdatering av guiden - juli 2017

Denna avdelning är för ämnen som inte passar i någon mer detaljerad kategori.
Användarvisningsbild
Sweden

I väntan på nästa uppdatering av guiden - juli 2017

Inlägg av Sweden » mån 10 jul 2017, 23:56

Här kommer ett smakprov

Just nu håller jag på att korrekturläsa de uppdateringar av Berne "Da 915" Carlsons Lok & Motorvagnar som jag har gjort och tills jag postar om detta i huvudtråden "Tråden om Modelltågs guide över Svenska modelltåg" så kommer här ett annat uppdaterat exempel ur guiden.

Svenska Modelltåg H0 1:87/NMJ A/S Topline Personvagnar/SJ - Statens Järnvägar litt ABo2/AB2/S11
viewtopic.php?f=82&t=1243

Det mesta av all information om just NMJs modell av SJ litt ABo2/AB2/S11 som nu finns att läsa om fanns inte där när jag började att arbeta med guiden hösten 2013. Sedan dess och fram tills idag har jag lagt till c:a 80% av det som nu finns där.

Informationen om ovan modell är inte riktigt färdig ännu varför det finns frågetecken där. Samtidigt som dessa frågetecken finns där som en slags stödanteckning för mig själv så betyder de också för läsarna att jag endera ännu inte har kontrollerat den information som saknas eller för att jag helt enkelt inte har hittat den ännu.

Vad det gäller bilder på modellerna så kommer de när endera Jonas eller jag som vardera har en stor samling av svenska modelltåg i skala 1:87/H0 har tid eller tar oss tid att fotografera de modeller vi har. Ha dock tålamod och kom ihåg att när gratis är gott så får man vänta lite ibland.

Lasse pappkasse.

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."

Användarvisningsbild
Sweden

Re: I väntan på nästa uppdatering av guiden - juli 2017

Inlägg av Sweden » tor 13 jul 2017, 02:24

Ett till smakprov

Ett annat exempel ur guiden är Märklins Ue-lok. Här har också en hel del information tillkommit sedan 2013 om än inte lika mycket som om modellen i föregående post. Informationen har en del frågetecken som jag inte har uppdaterat ännu men det kommer. Det mycket intressanta med detta exempel är Jonas fantastiska bild på Ue 716 som visar hur guiden med all text kommer att se ut med bilder.

Svenska Modelltåg H0 1:87/Märklin Lok & Motorvagnar/SJ - Statens Järnvägar litt Ue (f.d. litt Ub)
viewtopic.php?f=59&t=1666

Lasse plastkasse.

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."

Skriv svar

Återgå till "Övrigt"