Min allvarliga ohälsa och arbetet med guiden

Denna avdelning är för ämnen som inte passar i någon mer detaljerad kategori.
Användarvisningsbild
Sweden

Min allvarliga ohälsa och arbetet med guiden

Inlägg av Sweden » ons 13 dec 2017, 22:07

Med enorma c:a 240000 visningar...

...av guiden så känner jag att jag måste bryta tystnaden mot er läsare för bättre betyg än så kan Jonas och jag aldrig få för vårt projekt om Svenska modelltåg i skala 1:87/H0. Det var tänkt från min sida att 2017 skulle bli året för många stora uppdateringar i guiden.

Men som min före detta kollega "A" brukar säga: "Vem trodde att livet skulle bli så här?"

Jag är ingen som egentligen gör väsen av mig eller pratar om mitt privatliv men jag ska bjuda på mig själv för alla er läsare som tack för att ni botaniserat i vår guide så enormt många gånger.

Ett mordförsök och ett justitiemord

Sedan jag vart utsatt för ett mordförsök 2010-02-20 så har min fysiska och mentala hälsa totalt havererat. Vad det gäller det psykiska så beror det på att rättvisan lät de fyra personer som försökte att mörda mig slapp undan något som helst straff trots att det är bevisat bortom alla rimliga tvivel att de är skyldiga. En av dem arbetar som handläggare för socialtjänsten i Sundbyberg och fattar beslut om andra människors liv och har dessutom varit med på TV.

Jag däremot har straffats bortom alla rimliga gränser och det hela är ett ämne för en hel bok som jag försöker att skriva om ett klassiskt svenskt justitiemord för sådana har hänt, händer och kommer att hända. Det är en totalt sinnessjuk värld vi idag lever i och det är den stora dårskapens tidevarv nu.

Förutom att de slapp undan så lider jag av hjärnskador som aldrig kommer att läka. Varje dag är för mig en kamp med konstant yrsel, illamående, huvudvärk, balans- och minnessvårigheter. Jag har inte fått en krona av försäkringsbolaget Trygg Hansa, jag har förlorat flera hundra tusen kronor i rättegångskostnader, utebliven inkomst och riskerar att hamna på gatan.

Jag kommer med allra största säkerhet aldrig att kunna arbeta igen och drömmarna om att försöka att få en utbildning och omskola mig till lokförare är bara att glömma då jag har noll och ingen framtid.

Kroppsligt förfall och allvarlig sjukdom

Efter att i princip sovit bort mitt liv mellan 2010 och 2012 så kom min fysiska hälsa att haverera ännu mer med att jag fick åldersdiabetes även kallad diabetes typ 2. För ett år sedan fick jag problem med känseln i mina händer som idag har spridit sig ända upp i ryggen. Jag har gått ner 45 kg och har tappat nästan 15 cm i omkrets runt om armarna. Det är tecken på den dödliga nervsjukdomen ALS. Jag har inte haft så smala armar sedan jag var 12 år.

Jag har dessutom ramlat och knäckt lill- och ringfinger på vänster hand. Jag har en spräckt bukhinna sedan 16 år och en tarmsjukdom sedan 26 tillbaka som av svensk sjukvård är helt och totalt obehandlade. Inte bara rättvisan i Sverige har totalt havererat utan även svensk sjukvård. Jag har inte fått någon egentlig hjälp och vård av Vårdcentralen Centrum i Sundsvall som varit föremål för ett avsnitt av "Uppdrag Granskning" då de anställer charlataner och inkompetenta läkare som vanvårdar människor.

I somras gick luften ur mig

Jag är 190 cm lång och väger nu ynka 115 kg. Många människor har förutfattade meningar om att jag är ett arsle och skitstövel. Lika många tycks tro att man är någon form av superhjälte med outsinliga krafter men ack så fel de har. Till slut så hann verkligheten ikapp mig och luften gick ur mig. Den lilla kraft jag har haft har gått åt till att hjälpa människor som precis som mig har farit illa i livet och som behandlats som mänskligt avskräde i "systemet" och som jag har valt att kämpa för.

Sedan dess framtill för en par tre veckor sedan så har jag knappt arbetat med guiden och det som släpar efter i arbetet med den. Den lilla egentid jag har haft har gått åt till att vila då jag är så fruktansvärt kraftlös att jag knappt orkar med att ha ett liv. Mitt liv har under det senaste halvåret gått åt till att hjälpa andra människor, vila, lyssna på musik och se på film som är några av mina enormt många intressen som jag spenderar min tid och mitt liv på.

Vad som har hållit mig flytande under de senaste 7 åren

Förutom det uppenbara som familj, vänner och människor som behöver hjälp så har arbetet med guiden hållit mig flyttande mitt upp i allt skit och elände. Att skriva om vårt stora intresse för svenska modelltåg i skala 1:87/H0 är roligt samtidigt som jag kan få hjärn-gymnastik i forskandet om modeller, förebildernas historia och recensionerna om de svenska modeller som finns. Och att sedan räkna efter och se att guiden har haft c:a 240000 visningar är en enorm glädje och uppmuntran mitt i allt elände.

För en c:a 2-3 veckor sedan så har jag återupptagit arbetet med guiden och det har hänt en hel del grejer med den som ni läsare säkert kommer att uppskatta framöver. Jag har dock hoppat runt i guiden mellan de olika tillverkarna och de olika modellerna för att hitta igen gnistan och få lite variation. Planen att uppdatera i bokstavsordning kommer att återupptas och nästa uppdatering i tråden om uppdateringar kommer som tidigare utlovat att avhandla Berne "Da915" Carlsons alla ommålningar och ombyggnader av lok och personvagnar. Jag ska försöka att göra det klart till före Jul/Nyår.

I väntan på nästa och fler uppdateringar

Jag kan gå händelserna i förväg och tipsa er Märklin 3-rälsrallare och samlare att kolla in de tre Märklin-avdelningarna. Det har hänt mycket i dessa sedan hösten 2013, allt är inte riktigt klart där så viss information kan saknas eller inte vara färdigskriven, vilket jag kommer att avhandla framöver. Jag har för Märklin-fantasterna lagt ner hjärta och själ i ämnet och läst på en hel del då jag själv samlar på 2-räls likström så jag hoppas det ska vara till belåtenhet.

En annan avdelning i guiden som det också har hänt mycket med sedan 2013 är de tre Roco-avdelningarna men allt är dock inte riktigt färdigt där heller. Det har trots rena lögner från vissa individer hänt en himla massa i guiden sedan 2013 men det är bara det att jag inte har skrivit om det i tråden om uppdateringar vilket jag har ändrat på om än i liten skala. Allt är uppdaterat flera gånger sedan 2013 och allt ska uppdateras igen tills allt är klart.

Något nytt i guiden som jag har börjat att lägga till efter att ha sett en tråd på Svenskt MJ-forum är vagnsägare och hemstation i de fall som godsvagnar inregistrerade hos SJ är privatägda [P]. Vad det gäller denna biten så är inte allt som kan uppdateras i ämnet uppdaterat utan bara i de fall som har framkommit eller om jag äger modellerna själv. Jag hoppas att detta också ska vara till intresse för er läsare.

När den feta kärringen sjunger...

...eller klockorna tystnar så är jag kanske endera för sjuk eller har trillat av pinn. Jag lever men har inte längre ett liv. Jag försöker att kämpa vidare men krafterna tryter. Jag har satt press på vården, har hållhakar på dem av Guds like, men det kan gå hur som helst i dagens samhälle. Jag mår inte bra fysiskt.

Och nej. Detta är varken påhitt eller sökande av sympati. Jag kan bevisa allt det jag säger utan några som helst problem. Poängen med allt detta är bara att upplysa våra läsare om läget. Jag skriver ända till det bittra slutet om så är fallet.

Keep it tight people.

Lasse alias Sweden - Over and out for now.

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."

Återgå till "Övrigt"