Nytt i Modelltågs guide - April 2018

Denna avdelning är för ämnen som inte passar i någon mer detaljerad kategori.
Användarvisningsbild
Sweden

Nytt i Modelltågs guide - April 2018

Inlägg av Sweden » tis 29 maj 2018, 08:12

Nytt i guiden april 2018

Den senaste tiden så har jag hoppat fram och tillbaka i guiden och gjort uppdateringar både här och där men det har gett resultat i arbetet med att försöka få en så komplett modelldata som möjligt om varje produkt som ligger och läggs upp i den.

Brimalm Engineering Lok & Motorvagnar

I denna avdelning så har i princip allting uppdaterats men all modelldata är dock än så länge inte komplett då det inte ens på Internet går att hitta allt man vill veta. Jag kommer inte att gå in på exakt vad det är som är uppdaterat men de som är nyfikna kan alltid botanisera bland alla de listade modellerna.

Brimalm Engineering Drivningar

Två små uppdateringar har gjorts i denna avdelning och den ena är deras drivning till D-loket som jag har hittat lite mer information om. Den andra är att de också gjorde en drivning till de kåpor som UGJ en gång i tiden tog fram av SJ litt X10 och som både Entec och SWB gav ut.

Brimalm Engineering Tillbehör

Som den sista delen i att kartlägga och lista Brimalm Engineering AB:s produktion av svenska produkter så tillkom det tre produktkategorier i denna avdelning. Då informationen till mestadels är hämtad från deras hemsida och var långt ifrån komplett så saknas det en del modelldata som jag ännu inte har hittat rätt på.

Artikeln "Skalenlig svensk räls" avhandlar det svenska "rälssystem" som de tog fram, artikeln "Detaljer till lok och vagnar" avhandlar de få sådana som de tog fram och artikeln "Miljödetaljer" avhandlar alla de olika kringtillbehör som de också tog fram.

Tumba Lokstation Drivningar

Denna avdelning har också blivit uppdaterad en hel del med exakt vilka etsplåtar och modeller som Sture Holmbergs drivningar ska passa till. Jag tror att jag har fått till det mesta rätt, med reservation för att jag kan ha fel, men några av drivningarna är jag dock osäker på vilka de exakt ska passa till.

Lasse alias Sweden. 29 Maj 2018.

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."

Återgå till "Övrigt"