Första gången

Denna avdelning är för ämnen som inte passar i någon mer detaljerad kategori.
Erik R.

Första gången

Inlägg av Erik R. » lör 09 mar 2013, 22:52

Jo det är det faktiskt. Första gången jag skriver något här.
Känner mig lite offside då jag är två-räls rallare.
De flesta här är väl ändå treräls dito.
Men vad spelar det för roll?
Svaret borde vara, ingen.
Ingen för vår hobby är gemensam oavsett strömsystem.
En och annan lösning kanske skiljer sig medans andra
är snarlika sånär som på små, små detaljer.

Erik R.

HJP

Re: Första gången

Inlägg av HJP » mån 06 maj 2013, 16:53

Nu är vi två, Erik.
Jag är också 2R-rallare, och detta är mitt första inlägg ;)

HJP

Användarvisningsbild
Sweden

Re: Första gången

Inlägg av Sweden » mån 20 maj 2013, 22:12

HJP

Ahum. Vi är faktiskt fyra aktiva 2-rälsrallare här (som jag vet om). Du, Erik, Alf/Alsum och jag/Sweden. :mrgreen: :lol:

Erik R.

Forumägaren Jonas (jonas_sth) äger forumet och samlar samt rallar 3-räls. Enligt mig så har Jonas det bästa diskussionsforumet för svensk MJ-hobby med sitt upplägg och artiklar. SvensktMJforum är också bra men de andra två jams- och tramsforumen ger jag inte ett jota för. Detta är bara en parentes. Därför har t.ex. jag valt att bara skriva exklusivt för Jonas och hans Modelltåg.se. :tummeupp:

Skribenten dm3 har jag inte ännu lärt känna så honom vet jag inte så mycket om. :oops:

Jag, Sweden, som också är skribent här på Modelltåg samlar (och rallar) också på 2-räls precis som du, HJP/Hans-Johan och Alf/Alsum. De artiklar jag skriver om modeller är allra oftast anpassade för både 2- och 3-rälsrallare. Detta är medvetet gjort för att alla som vill delta på detta forum ska känna sig som hemma. Skulle tro att det är 50/50 2- och 3-rälsrallare som läser detta forum.

Aktiva medlemmarna Berne/Da 915 och Anders/Fernis samlar och rallar på 3-räls men skriver och tipsar också om sådant som kan användas för 2-rälsrallare. Berne är en stooor, känner mig alltid liten med mina 190 cm bredvid honom, och trevlig snubbe. :tummeupp: Anders skriver och visar upp intressanta byggtips. :tummeupp:

Aktiva medlemmen Alf/Alsum samlar och rallar också på 2-räls samt visar sina alster och ger byggtips. Tänk bara på att Alf är döv varför tal och skrift skiljer sig för honom. Alf är en hyvens trevlig kille. :tummeupp:

Sedan finns det några fler. Inga nämnda, inga glömda. ;)

Välkomna till Modelltåg.se! :D

Lasse alias Sweden

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."

Skriv svar

Återgå till "Övrigt"