MJ-Mässa Uppsala 4-5 nov 2017

Denna avdelning för att rapportera om MJ-evenemang i Sverige och utomlands som även kan aktiveras till gemensamma kalendern.
Kategoriregler
Mer ett tips om att du hittar dessa evenemang under Kalender och vi bör även skriva datumen i inläggstexten.
Stefanpi

MJ-Mässa Uppsala 4-5 nov 2017

Inlägg av Stefanpi »

Hej !

Helgen den 4-5 november så arrangerar Upplands Modelljernvägs Förening en MJ-mässa i Fyrishovs multihallar.
Det blir drygt 2000 kvm med modelltåg.

Mer info kommer fortlöpande på mässans hemsida www.mj-massan.se

Det blir modulbanor, försäljning av mj-prylar m.m.

Så boka in helgen 4-5 nov redan nu !

För er som vill hyra monter och delta på mässan skicka en förfrågan till mj-massan2017@upplands-mj.se

Allt Gott
Stefan
UAF6Y
Inlägg: 691
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 09:13

Re: MJ-Mässa Uppsala 4-5 nov 2017

Inlägg av UAF6Y »

Där om kan jag berätta ty jag var där. Helt klart värt ett besök. Vill man inte trängas med en allmänt stressad publikum på Hjulmarkanden så är detta ett mycket angenämt alternativ. Antagligen kommer trängseln att vara något utöver det vanliga på Hjulmarkanden. Vill man ströva runt lite bland borden och prata med avspända nasare och köpa de senaste filmerna, böckerna, allmenackorna eller bara hålla kollen på mj-prylarna så är Uppsala och Fyrishov rätta stället. Ett antal modulbanor visas upp.

Har man inget SL-kort kostar resan 222 spänn för pendeltåg, lokalresa i både Uppsala och Stockholm. Har man 30-dagarskort på SL är det billigare.

I Uppsala är det linje 10 som gäller. Fyrishov heter hållplatsen man skall stiga av vid. UL's information har helgstängt så där kan man inte vänta någon hjälp. Via SJ kan man betala hela resan och få resebeviset med e-post inom några minuter (Välj resa till Uppsala stadszon och tänk på att man måste bestämma vilja avgångar man vill åka med i förväg). Har man 30-dagarskort på SL är det billigare att åk på vinst eller förlust. Som jag uppfattade det så gick linje 10 var 20-minut.
Förövrigt anser jag att Lina myr skall restaureras :idea:
Skriv svar