Hur tyckte du Älvsjö mässan 2-3 nov var?

Denna avdelning är för den som vill göra statistiska undersökningar genom röstning.

Ja vad tyckte du?

Omröstningen slutade tis 03 dec 2013, 14:09

Mycket nöjd :tummeupp:
0
Inga röster
Nöjd :)
3
38%
Mindre nöjd :(
1
13%
Inte alls nöjd, bör inte återkomma :tummened:
0
Inga röster
Vet inte, kunde inte komma :|
4
50%
 
Antal röster: 8

Användarens profilbild
jonas_sth
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: sön 28 dec 2008, 19:04
Ort: Stockholm Södermalm

Hur tyckte du Älvsjö mässan 2-3 nov var?

Inlägg av jonas_sth »

Blir nyfiken på vad du tyckte om mässan eller den "stora" modulträffen med marknad :?:
alvsjo_massa.jpg
Ett ytterst svagt intresse från tillverkanana som lika gärna kunde lämnat reklamplastpåsar och nyhetsblad i en självplock hörna.
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.0.0.2 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
Användarens profilbild
fernis
Inlägg: 294
Blev medlem: sön 02 aug 2009, 20:35
Ort: Borlänge

Re: Hur tyckte du Älvsjö mässan 2-3 nov var?

Inlägg av fernis »

Hur många utställare var det på plats?
Tycker det ser lite glest ut.
Med vänlig hälsning Anders,F
______________________________
HO Märklin MM/DCC CS1 V3,0
Märklinist ja visst
modelltok

Re: Hur tyckte du Älvsjö mässan 2-3 nov var?

Inlägg av modelltok »

Läste och massor bilder från Älvsjö mässan. Men helst se filmer och nya lok/vagnar. Om jag åka dit så kanske ångra sig vet man inte.
Användarens profilbild
jonas_sth
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: sön 28 dec 2008, 19:04
Ort: Stockholm Södermalm

Re: Hur tyckte du Älvsjö mässan 2-3 nov var?

Inlägg av jonas_sth »

fernis skrev:Hur många utställare var det på plats?
Tycker det ser lite glest ut.
Kan nog säga att det var glest och det som var där tycktes tvingade 8-)

Vad var Märklins satsning på "my World" för de yngre som man slår stora trumman för i Tyskland :?:

Men det kanske var så att det flesta medföljande yngre också blivit tvingade. Det tycktes var roligare att springa ute i hallen vid toaletterna. Då lite egen tid när farbröderna leker med tåg :D

Undrar om inte Roco monter hade fåt låna lite prylar från MJ-Exp då även extra staff kom därifrån. Roco borde ha kunnat visa en prototyp av T2000 vagnarna eller början till ett nytt Rc-lok.

Den som ändå hade en riktig monter var Liliput som byggt upp något som liknade en mässavisning :tummeupp:
modelltok skrev:Läste och massor bilder från Älvsjö mässan. Men helst se filmer och nya lok/vagnar. Om jag åka dit så kanske ångra sig vet man inte.
Man kan väl säga att inget nytt blev visat som redan finns i butiken att köpa :tummened:

Så marknad och modulträff på en och samma gång.....
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.0.0.2 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
sintra
Inlägg: 84
Blev medlem: fre 18 okt 2013, 08:36

Re: Hur tyckte du Älvsjö mässan 2-3 nov var?

Inlägg av sintra »

Jo, även jag tycker nog att det var lite fattigt med tillverkare. De som var där gjorde väl inte så mycket väsen av sig heller.
Men oavsett detta, så tycker jag att det var en klart ok mässa för att vara första gången. J, jag antar att den kommer att komma igen.
Besökte mässan under söndagen, och tydligen var det ett bra val med tanke på vad jag hört och läst om trängseln under lördagen.
modelltok

Re: Hur tyckte du Älvsjö mässan 2-3 nov var?

Inlägg av modelltok »

Tycka är för långa vägen ner och åter resan hem minst 200 mil. Lite onödigt resa till Älvsjö. Hur många gånger ska jag åka ner? För mycket kasta slantar tyckte jag. Kan inte tillverka nya modeller. Jag ångra inte till Älvsjö. Skönt att vara hemma och lite hobby. Lika bra läsa forum och nyheter mm.. Fundera lite om varför inte Norrland kan ställa upp mässan. :oops:
Användarens profilbild
betania
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 17 jan 2010, 09:58

Re: Hur tyckte du Älvsjö mässan 2-3 nov var?

Inlägg av betania »

Det skulle vara intressant att veta hur mycket utställarna sålde, man såg få som gick med påsar! Men det kanske knöts kontakter. Många hade tydligen felutskrivna förköpta biljetter, för där var det längst kö. Det fanns nästan ingen som representerade med elektronik runt tåghobby!
Central Station 60214, 60215, Booster 60174, TrainController 10.0 Guld, m-räls något lite c-räls, Märklin från 50 och 60-talet. Försökt att skapa Märklin-historia kombinerat med svenska lok och vagnar från 1900 till nutid.
Skriv svar