SJ Hg2 787 Jeco HG-B112

Kommentarer och bilder från unboxing av div. nya mj-produkter.

H0: ÅNGLOK DIESELLOK ELLOK MOTORVAGN PERSONVAGN GODSVAGN FORDON TILLBEHÖR
H0e: ÅNGLOK
Användarens profilbild
jonas_sth
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: sön 28 dec 2008, 19:04
Ort: Stockholm Södermalm

SJ Hg2 787 Jeco HG-B112

Inlägg av jonas_sth »

Ellok Hg2 787 Statens Järnvägar

Artikelnummer:HG-B112
Längd över buffert:144 mm
Vikt:g
Drivning:4-axlar
Dekoder:ESU 21-pin MTC med Hg-ljud
 
Koppel:Koppelarm med NEM-ficka, Standard bygelkoppel
Tidsperiod:IV 1990-1992
Tillbehör:Medföljer div. delar stegar slangar för montering och två extra hjulaxlar med slirskydd
KATEGORIH0ELLOK

Så fixar du Hg-loket

Som ni säkert noterat på bilderna så har jag glömt montera hållarna för framändeskärmar. Okej 1994 var loket märkt A B utan skärmar enligt denna bild. Men då hade loket avslutat sin tjänst hos SJ 1992 och överlämnats Jvm Gävle.

Saknas inte slangarna som skall sitta på alla fyra boggisidor :?:

Som någon påpekade angående bilderna så ser man brister av lackeringen som jag överlever ;)
jeco_hg-b112_1.jpg
jeco_hg-b112_2.jpg
jeco_hg-b112_3.jpg
jeco_hg-b112_4.jpg

SLUTOMDÖME 23 AV 30 MÖJLIGA.

Detaljer:
Målning:
Funktioner:
Dragkraft:
Tekniken:
Kvalitén:
SLUTSUMMERING:Det som drar ned på modellen är att man fortfarande envisas med att göra grejerna med låshakar istället för använda skruv. En annan gemensam nämnare på nordisk framtagna modeller är avsaknaden av mässings kugg på drivaxlarna som man skall efterbetala. Loket har knappast genuint ljud utan man blandar och ger blad dekoder projekten. Koppelstång på boggin känns också rätt förlegad så när görs första med kulisstyrning. Lite positivt är ändå att man börjar använda sig av mindre LED så tummen upp.

Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.0.0.2 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls