SJ Du 432 Jeco Du-B161

Kommentarer och bilder från unboxing av div. nya mj-produkter.

H0: ÅNGLOK DIESELLOK ELLOK MOTORVAGN PERSONVAGN GODSVAGN FORDON TILLBEHÖR
H0e: ÅNGLOK
Användarens profilbild
jonas_sth
Site Admin
Inlägg: 3694
Blev medlem: sön 28 dec 2008, 19:04
Ort: Stockholm Södermalm

SJ Du 432 Jeco Du-B161

Inlägg av jonas_sth »

Ellok Du 432 Statens Järnvägar

Artikelnummer:DU-B161
Längd över buffert:mm
Vikt:g
Drivning:
Dekoder:
 
Koppel:Koppelarm med NEM-ficka, Standard bygelkoppel
Tidsperiod:
Tillbehör:Medföljer div. delar att montera bl.a. ingår gula A-ändesskärmar
KATEGORIH0ELLOK

Idag skulle jag ta mig en längre promenad i solen från Medborgarplatsen ut till MJ-Experten i Västberga. Och syftet med besöket var att försöka köpa Roco MD80 boggier till det svarta 80tals vagnar. Tyvärr så hade redan någon köpt upp alla som enligt Janne lovat skulle finnas hemma :cry: Okej man överlever och man vill ju inte gå hem tomhänt. Så vad kunde inte passa bättre med ett Du lok...

Som alltid är Jeco förpackningar av hösta kvalitet.
SJ_Du_432_1.jpg
Bra faktablad medföljer men jag saknade möjligen en liten instruktion hur speglarna skulle placeras.
SJ_Du_432_2.jpg
Godispåsen innehåller speglar A-ändesskärmar och El-kopplingskablar. Det följer också med ett verktyg för att kunna skruva fast koppelstängerna på hjulen.
SJ_Du_432_3.jpg
SJ_Du_432_4.jpg
Själv blir jag tvungen att kapa av luftslangarna och modifiera koppelkrokar.
SJ_Du_432_5.jpg
SJ_Du_432_6.jpg
I maskinrummet så är det rent och snyggt med plats för antingen 8 eller 21pin dekoder vilket lyx.
SJ_Du_432_7.jpg
Släpskon sitter som den skall och fungerar bra över mina järnvägsövergångar och växlar.
SJ_Du_432_8.jpg
Snygg teknisk placering av högtalaren.
SJ_Du_432_9.jpg
Så har godispåsens delar blivit monterade och luftslangar kapade så koppel går fria. Eftersom det inte medföljde någon typ av koppel med loket så använde jag Roco original.

Ett tips är att använda en liten borr för att fixa till hålen för El-kopplingskablar.
SJ_Du_432_10.jpg
SJ_Du_432_11.jpg
Körde med loket några timmar igår och det fungerar väl nästan okej :roll:

Loket har liksom två personality åt vilken riktning den körs men det kanske är något som försvinner vid inkörning :?:

Det är när man kör i riktning B-ändan som ett klickande ljud uppstår och loket pulsar fram med oregelbunden svajig hastighet.
SJ_Du_432_12.jpg
Då sitter allt på plats i CS2 och får man önskan för framtida 3R modeller skulle jag vilja få dessa med M4 (Mfx) dekodrar ;)

Funktioner: F0 = Strålkastarljus "dimrar vid stillastående" F1 = Motorljud F2 = Signalhorn ”lång signal”
F3 = Signalhorn ”kort signal” F4 = Utrop "Avgång" F6 = Rangerläge F7 = Koppel på F8 = Koppel av
SJ_Du_432_13.jpg
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.0.0.2 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls