| ||||||||||||||||||||
|
Jeco SJ T43 227 Så har jag förbättrat!
Med godispåsen så ligger det med en extra hjulaxel som har slirskydd. Efter lättare inkörning så insåg jag att denna måste monteras då loket med släpsko slirar något över växlarna mm.
Ögonfalnade på modellen är det nedre strålkastarna som är förgrova och jämför man nu detta med Märklin miss på T44 så känns denna blunder värre
Funktioner: F0 = Strålkastarljus F1 = Motorljud F2 = Signalhorn ”lång signal”
F3 = Signalhorn ”kort signal” F4 = Motorljud uppvarvning F5 = Motorljud nedvarvning F6 = Rangerläge
F7 = Koppel på F8 = Koppel av
När det gäller tillbehören som skall monteras på buffertbalken så blir man något fundersam eftersom bromsslangarna kommer täcka för koppelhållaren. Därför blev man nyfiken på att studera bilder av loken och det som slår mig är att slangarna är fel vända och skall inte hänga under balken. För oss som inte häller endast använder loket i vitrinutförande skulle det vara önskvärt att också få med skruvkoppel där dragkroken bara existera så man kan täcka förgjort håll.
Ollie har en bra bild på T43 222 där man tydligt kan se buffertbalkens bromsslangar.