Hnoll i Sundsvall

Denna avdelning är för diskussioner om person- och godsvagnar i alla skalor, byggtips, bilder och frågor.
Användarvisningsbild
Sweden

Hnoll i Sundsvall

Inlägg av Sweden »

Hnoll i Sundsvall

Förra veckan så kom farsan med en leverans Hnolls 80-talspersonvagnar. Finns en hel del här nu. Uh-oh. :shock:

Sweden - The One... And Only.

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."

Användarvisningsbild
jonas_sth
Site Admin

Re: Hnoll i Sundsvall

Inlägg av jonas_sth »

Nice :tummeupp:

Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.1.0 (2) / 2x 60175 Booster / 3x 60881 S88 AC / TC9 Guld / K & C-räls

Användarvisningsbild
Sweden

Inlägg av Sweden »

Jonas

Ja vi må skapa avdelningar för Hnoll. Hör av mig om det samt fortsättning på mina tidigare PM senare. :mrgreen:

UAF6Y

Inlägg av UAF6Y »

Jag tycker synd om min stackars plånbok. Sov och liggvagnarna kunde man hoppa men vem kan säga nej till ett fullständigt och förebildriktigt Blue-X.

Förövrigt anser jag att Lina myr skall restaureras :idea:

sintra

Inlägg av sintra »

UAF6Y skrev:
fre 12 jun 2020, 16:46
...vem kan säga nej till ett fullständigt och förebildriktigt Blue-X.
Jag!
Ingenting som är blått kommer in i mitt tågrum.
Eller ja, något tyskt ellok à’la 60-tal är förvisso tillåtet. Men är det något svenskt, så ska det var brunt om det är en vagn. :D

Användarvisningsbild
Sweden

Inlägg av Sweden »

UAF6Y

Du får göra som mig. Sälj din själ till Fan. Då får man råd. :mrgreen:

sintra

Bruna vagnar är klassiska. Tur man han uppleva dem. Har till och med upplevt nitade 30-talare med de så
kallade dragspelsbälgarna. Farsan äldre vagnar än så.

Grafitgrått och blått fungerar för mig och lika så Blue X.

Men SJ:s begravningståg. Man kan tro att det är själva Fans egna tåg. Fattas bara Dracula i en likkista.

SSRT påminner mest om ambulerande sjukhus på hjul.

sintra

Inlägg av sintra »

Sweden skrev:
fre 12 jun 2020, 23:50
Bruna vagnar är klassiska. Tur man han uppleva dem.
Det är väl lite så det är även för mig.
Jag fick intresset och intrycken i början av 70-talet, och det som då fanns på rälsen (i både skala 1:1 och 1:87) har låst sig fast i sinnet. MJ-världen blir för mig en resa tillbaka till dessa dagar. Det som finns i ”nutid” har jag ingen sådan relation till. Visst, jag funderar på att köpa en ”Stopfexpress” från Viessmann som definitivt är nutida men den blir mest en kul grej på banan i så fall.

Användarvisningsbild
Sweden

Inlägg av Sweden »

sintra

Intressant uttryckt och filosofiskt samt ungefär som här då. Man kan nu dra en parallell med ett annat stort
intresse jag har i form av underhållning. Fantastisk Film & Television som är ett samlingsnamn för filmer av
det fantastiska slaget som till exempel sciencefiction, skräck och fantasy för att nämna några få genrer.

Fram tills ungefär början av 1990-talet så gjordes det bra filmer och TV-serier men sedan så gick det snabbt
utför med PK-skit, godhetskrigande och allehanda politisk propaganda. Jag personligen kan inte relatera till
den galenskapen och vansinnet för fem öre. Kvinnor som ser ut som män och "kelas" med varandra? Gah.

Vad det gäller SJ:s exposé med färgpaletten så imponerar den inte heller på mig då det enbart handlar om
att sätta sprätt på pengar under täckmanteln om att det handlar om att "förnya" sig. Exakt detsamma kan
man säga när det ska bytas logotyper som kostar mångmiljonbelopp. Lika meningslöst fenomen det med.

Ingen regel utan undantag sägs det. Det händer ibland att jag för skojs skull kan köpa grejer utanför mina
intresseramar men det är ytterst sällsynt. Och som du skriver: "Det kan vara en kul grej".

Skriv svar

Återgå till "Person & godsvagnar"