Angående Jeco uppdaterad serie av Uh tankvagn

Denna avdelning är för diskussioner om person- och godsvagnar i alla skalor, byggtips, bilder och frågor.
Användarvisningsbild
Sweden

Angående Jeco uppdaterad serie av Uh tankvagn

Inlägg av Sweden »

Innebär det...

...modeller utan avbrutna detaljer, limkladd och limtrådar som härom sistens? :evil:

Jeco Godsvagnar
viewtopic.php?f=79&t=1117
SJ - Statens Järnvägar litt Q12/Uh/Z.

Sweden - The One... And Only.

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."
Användarvisningsbild
jonas_sth
Site Admin

Re: Angående Jeco uppdaterad serie av Uh tankvagn

Inlägg av jonas_sth »

Jag har bara sex av dessa vagnar sedan första svängen men hittar inget speciellt på dom.

Man får hoppas att man inte sitter och renoverar ex som säljs som nya för hade jag upptäckt det skulle det gå i retur.

Ibland får man lite känslan att saker säljs slut och efter ett tag så kommer några ex igen som möjligen är det kunder inte har accepterat :tyst:

Notera en Y1 som var prissänkt för en skada i lacken med 100kr :roll:

Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.2.0 (5) / 2x 60175 Booster / 3x 60881 S88 AC / TC9 Guld / K & C-räls
Användarvisningsbild
Sweden

Inlägg av Sweden »

Jonas

Då hade du tur för när c:a 40% av det man köper är skadat och reparerat med amatörmässigt limkladd och
limtrådar så är det "inte" en slump. Det finns ingen slump i vår existens eftersom "allt" beror på någonting.
Eftersom typen av förpackningar var svåra att öppna så kunde jag räkna ut att rapplet kom direkt från Kina
och att fabriken fuskat å det grövsta genom att lägga i modeller som skadats under tillverkningsprocessen.

Eftersom jag är trångbodd och inte har plats för någon modelljärnväg än idag och när det begav sig så kom
jag att inte kolla alla de modeller jag då köpte annat än genom "titt-hållet" på förpackningen. Jag var dum
nog att utgå från att modellerna skulle vara i nyskick så jag sköt på att kontrollera modellerna av "diverse"
olika skäl. Men efter en månad eller två så tog nyfikenheten övertaget.

Och vilken nice surprise jag fick för den ansenliga summa pengar jag faktiskt hade spenderat på just dessa
modeller och i support av Jeco AB:s fina initiativ och projekt. Jag insåg dock att det var alldeles för sent att
reklamera och att det förmodligen inte skulle tillåtas. Så kom en andra delserie modeller och det var samma
jävla visa med dessa modeller. Rat och rappel med skador, limkladd och limtrådar.

Vad det gäller den första delserien modeller om 20 exemplar så fick undertecknad bita i det sura äpplet och
drog en lärdom tusentals kronor dyr. Hade jag varit i "familjens" kläder så hade "jag personligen" åkt över
till Kina och sparkat fabrikschefen i arslet kosta vad det kosta vill. Det vart ju rätt tyst om dessa modeller
efter den initiala releasen och jag undrar om detta beror på att folk råkade ut för samma sak som mig.

Ja du Jonas. Man kan fundera för rat och rappel-drivningar från Jecos produktion av Rc-loken och Ma i det
moderniserade utförandet har ju sålts som "gör-det-själv-det-är-rappel". Desperat så att det fullkomligen
skriker om det när man säljer "skrotet" från sin "misslyckade" tillverkning. Men så finns det alltid stakars
krakar som ser oanade möjligheter bara man polerar "korven" i glitter.

Ny uppdaterad serie av Jeco tankvagnar med nya nummer

Ja vad det nu "innebär" för produktsidorna och produktbilderna är från när modellerna en gång kom ut och
med samma produktbeskrivning som då med tillägget "ny" och yada yada. Med tanke på att priset nu går
upp från 345 till 445 kronor och de ska ha premium-priser som Dekas har på sina ja då ska det banne mig
också vara premium-kvalitet på Jecos modeller. Inte bara innebära fritt från trasigt, limkladd och limtrådar.

Och om de nu blint "troende" eller "familjen" läser detta och blir upprörda, triggade och kränkta, som nu för
tiden "trendar" till och med bland "vuxna" karlar, så svarar jag bara att så länge som jag "betalar" för något
och det inte delas ut "gratis" så är det upp till tillverkaren att se till att ha en adekvat produktionskontroll.

Användarvisningsbild
Sweden

Inlägg av Sweden »

Fullständig rapport

Eder skribent ska framöver skriva en "fullständig" rapport om "alla" defekta modeller han mottog när dessa
kom ut under 2011. Varenda liten defekt, limkladd och limtråd på just mina exemplar som "aldrig" borde ha
existerat på dem ska dokumenteras i avdelningen för dessa modeller. Han får se när det blir av men kanske
kan bli av inom kort då han håller på att lägga till den nya kommande upplagan och uppdatera faktarutorna
för de gamla modellerna med en hel del mer information om dem.

För att färdigställa detta så måste han rycka fram flyttkartongen med sina exemplar då de bilder som finns
på Internet inte kan vissa allt på littera-skyltarna. Det tar dock emot då det egentligen var rätt länge sedan
han tappade motivationen att pyssla med Modelldatabasen. Detta kan dock vara av "intresse" för de rallare
och samlare som när det begav sig aldrig kom att köpa några men som "nu" vill försöka att införskaffa dem.
Han ska då gå igenom det rappel han fick levererat.

Det kan ju vara bra att veta vad man ska hålla koll på för fler måndagsexemplar finns garanterat där ute.

Användarvisningsbild
jonas_sth
Site Admin

Inlägg av jonas_sth »

Min regel som jag även påpekar för min kompis när vi köper ofta gemensamt är att alltid kolla modellen direkt innan han lägger den till arkivet.

Kan väl erkänna att jag själv inte är så mycket för att slita upp sakerna i butiken utan mer hem och studera när koppel och hjul ändå skall bytas.

Har inte läst så mycket negativt om just dessa tankvagnar tidigare men vist finns det en del problem hos Jeco men det har jag oftast fått lösta.

Kommer ihåg ett Rc-lok där tre ljuddekodrar brann upp i följd när loket tog kurvor... men det löste man :tummeupp:

Tillbaka till "Finn fem fel" så har ju ändå Jeco någon som svarar och merparten av problem löser det när varorna är nyinkomna.

Som många säkert märkt så är mestadels min kritik till hur somliga rider på höga hästar och motvilligt erkänner sina produkters brister som bla plogar med rätt höjd.

Många gånger Janne svurit att det aldrig mer skulle göras några AC modeller men det kommer ändå :tummeupp:

Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.2.0 (5) / 2x 60175 Booster / 3x 60881 S88 AC / TC9 Guld / K & C-räls
Skriv svar

Återgå till "Person & godsvagnar"