Alla sex vagnpar har nu fått denna behandling och resultatet blev över förväntan bra

Hobbytrade DC hjul som kommer med vagnen håller mått 10,4/24,75 och därför använder jag också samma för AC.
Som man kan se på bilden nedan så trycks hjulskivan emot på vänster sida och lösningen blir att använda en 1mm borr och fördjupa hålet på motsatta sidan.
Jag kan tänka mig att man löst detta i den kinesiska fabriken med att vända om axlar och ändra avståndet mellan hjulen som har resulterat med ojämnt resultat

Sedan blir det att fila upp mera utrymme för hjulen som tar lite tid men klart värt besväret.
Jag limma sedan fast hjulhållaren på vagnen då rörlighet inte krävs.
Det gula stagen får man böja upp så kopplen går fri och notera att jag använder en något längre Roco kortkoppel. Anledningen till detta är att om man backar med vagnarna så går buffertarna emot och spårar ur som följd.
På just båda Nordwaggon vagnarna blev jag tvungen att göra mer avstånd mellan vagnarna.
Någon hjälp från tidigare konkursade Hobbytrade eller nuvarande F 2010 ApS kommer aldrig att komma

Vadå fel på våra vagnar det har vi inte hört är svaret man får

Personerna är det samma som tidigare skojarfirma Hobbytrade så man skall passa sig för att köpa produkter även från F 2010 ApS

Är man återförsäljare till kina tillverkare som tycker sig sakna ansvar så är man delaktig att förse MJ-markanden med okörbart skräp förpassad till vitrinen.