CS2 antal funktioner HG loket

Denna avdelning för allmänna diskussioner om digital drift, elektronik och datorstyrning på modelljärnvägen.
Ulja

CS2 antal funktioner HG loket

Inlägg av Ulja » tis 05 dec 2017, 15:09

Har just införskaffat en CS2 med senaste uppdateringarna, bl a att det fungera att använda upp till 32 funktioner. Har sett att det är möjligt.

När jag lägger till HG loket, AC versionen, så får jag endast fram de 16 första funktioner av de 21 som står i instruktionerna.

Om jag däremot inte lätt CS2 automatiskt läsa in loket utan i stället la till det manuellt, protokoll DCC adress 22, så ser jag att det visas 21 funktioner. Noterade vid inläsningen att det ryckte till i loket. När jag sedan försökte köra eller använda någon funktion så händer ingen ting.

Har ställt frågan till Jan på Jeco men han vet inte varför det inte fungerar.

Är det någon som lyckats få fram alla funktionerna?

jorwes

Re: CS2 antal funktioner HG loket

Inlägg av jorwes » tis 05 dec 2017, 19:31

Hej
På de Jeco lok jag har haft (har sålt mina då jag tyvärr inte är nöjd med kvalitén) så fick jag upp alla funktioner, men det gäller att man väljer DCC. Sedan får man mappa upp funktionerna på de olika knapparna i CS2an.

// Jorwes, Jörgen W

En återuppväckt nybörjar rallare

Ulja

Re: CS2 antal funktioner HG loket

Inlägg av Ulja » tis 05 dec 2017, 19:51

Hej

Får upp funktionerna via DCC men får den ingen kontakt med loket, kan inte köra och inga funktioner fungerar.

Undrar om man i MFF protokollet endast lagt in 16 funktioner, max antal i MS och CS när loket tillverkades.

Skriv svar

Återgå till "Digitalt & elektronik"