Brimalm Spårsystem SJ 1934 färdigt för leverans
Brimalm Spårsystem SJ 1934 färdigt för leverans
SPÅRSYSTEM med SJ underläggsplatta modell 1934
Vi vill härmed meddela att vårt spårsystem som några av er redan sett under vintern nu är färdigt för leverans, och finns att beställa i vår webbshop:
brimalm.se
Det är det första helt skalenliga svenska spåret i skala H0.
Längden (230 mm) motsvarar en 20 meters rälslängd.
Underläggsplattan är SJ 1934 års modell vilken är en breddad variant av 1924 års platta. Rälsspikarna, som är skalenliga, är ingjutna i underläggsplattan.
Sliprarna av äkta furu levereras naturella. Infärgning är upp till var och ens tycke och smak.
Spåret kan byggas med en tätare (32st slipers) eller glesare (28st slipers) slipersfördelning, beroende på om spåret är i huvudlinje eller i sidolinje (linje med mindre trafik). En skiss med båda fördelningarna medföljer för korrekta slipersavstånd.
Rälsbefästningarna pressas enkelt i sliprarna. Inget lim krävs för att bygga spåret.
Strömmatning till spåret ansluts med 2st underläggsplattor som har en förlängd ”fästpigg” med ögla som når ned under slipern. I denna kan man löda en matningskabel.
Några extra underläggsplattor medföljer.
Vänliga hälsningar
Brimalm Engineering
Senast redigerad av Brimalm Engineering den fre 04 apr 2014, 15:11, redigerad totalt 1 gång.
Re: Brimalm Spårsystem SJ 1934 färdigt för leverans
En dum fråga kanske? Vad ska man nyttja om man vill ha en kurva eller växel?
T
T
Re: Brimalm Spårsystem SJ 1934 färdigt för leverans
Hej dm3!dm3 skrev:En dum fråga kanske? Vad ska man nyttja om man vill ha en kurva eller växel?
Ingen dum fråga alls.
Rälerna är böjbara, växlar håller på att konstrueras