Inlägg
av jonas_sth » ons 24 jun 2015, 22:35
Ellok Rc2 1054 Statens Järnvägar
|
|
Artikelnummer: | Roco 79451 | Längd över buffert: | 179mm | Vikt: | g | Drivning: | Svänghjul med drivning på tre axlar för 3räls utförande. | Dekoder: | Zimo 22-pin. | | F0 Frontstrålkastare F1 Trafik ljud F2 Signalhorn kort F3 Signalhorn lång F4 Kompressor F5 Helljus F6 Rangerväxel o Rangerljus F7 Fläktljud om F1 aktiv F8 Ljusfrånkoppling förarhytt B F9 Ljusfrånkoppling förarhytt A F10 Konduktörvissla F11 Stationsmedelande F12 Koppelljud F13 Sandning F14 Mute-knapp F15 Kurvgnisselljud | Koppel: | NEM-ficka med bygelkoppel och utan kulis. | Tidsperiod: | IV 1970-1977 | Tillbehör: | Godispåsen med speglar räcken och vitrinplogar mm. |
|
Ja det börja liksom som det brukar numera, släpskosblecket runt skruvhålsfästet var uppryckt så började fixa detta. När jag sedan studera boggin närmare så var det smörjfett på kontaktblecken ovan hjulen som också inte gick emot på alla
Drivning på första axeln gör att släpskon flyttas något och blir därmed rätt synlig. Behövs detta då min erfarenhet säger att tidigare Rc5-7 fungerar bra med två axlar.
Med en del modernisering av visa detaljer så skulle nog Märklin kunna matcha konkurrensen på Rc fronten. Med lite ny drivning belysning och yttre detaljer som handräcken mm....
Bild från Falun 1977.
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra
__________________________________________________________________________________________
CS3+ 1.3.0(0) & CS2-15 4.1.2(3) GFP 3.27 / MS2 v2.7 / 60174 Booster / TC8 Guld / RemoteCS2 / K, C-räls
Det i MJ-branschen som jag speciellt undviker för en trivsam hobby är NMJ dåliga service av reservdelar mm, samt MJ-specialisten i Luleå uppskruvade ockerpris för bl.a. den felaktig Dm3 och deras egna Rc-lok serie.