| ||||||||||||||||||||
|
Med tanke på att SJ AB/Green Cargo AB gör delning 2001 så gick 1364 både för person/gods trafik med falukorven som introducerades ca 91-92 innan den blev uppgraderad Rc6 och blå målad 1994.
Vid första anblicken så störs man av de grova plogarna och den väl tilltagna öppning i mitten Tak ledningen påminner redan om Lima syndromet och det gör det inte bättre att fästet lossnar från strömavtagaren När det gäller monteringen av slangarna så krävs det lite filande runt om på slangfästet. Så där fyrtio år senare efter Roco så blir man rätt förvånad hur illa Märklin lyckas med målningen. Sedan att metallkåpan med de runda fästen blir rätt så synliga... Tak detaljerna är inte häller direkt något finlir med grova strömavtagare och plastgjutna ledningar som spretar som säkert blir ett problem lik Lima Rc. Tråden i dörr handräcken kunde man också minskat ned en aningen. Jag skulle nog tro att originalets elvärmeuttagen var gula/gråa innan det gror igen. Med det två första lok versionerna så blir man lite fundersam om Märklin verkligen kommer lyckas hålla reda bland olikheten mellan olika Rc utförande. Ser man med facit av tidigare Dm/Dm3 så känns det som man har noll koll och inte bryr sig om sådant. Men en san Märklinist har nog skygglapparna på...
| ||||||||||||||
|