Nytt i Modelltågs guide - Februari 2019

Denna avdelning är för ämnen som inte passar i någon mer detaljerad kategori.
Användarvisningsbild
Sweden

Re: Nytt i Modelltågs guide - Februari 2019

Inlägg av Sweden »

Hallon

Aha. Då får du gärna bidra. :tummeupp:

Vilket artikelnummer du har, ägarbeteckning (tror det står S.J. på modellerna), littera (är väl G-vagnar men söker exakt littera), vagns/individnummer, om det står något speciellt på etiketten på förpackningen om det till exempel är AC växelström och om dokumentation/dekaler/godis ingår.

Lasse.

R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."

Användarvisningsbild
Sweden

Inlägg av Sweden »

Jeco Byggnader

Tre kommande helt nya svenska byggnader för 2019 är upplagda. Dessa finns dock inte med på Jeco eller MJ-Hobbyexpertens hemsidor än så länge men däremot på deras Facebook-sida. Informationen om dessa är än så länge knapphändig men de är upplagda nu i alla fall.

I övrigt så har jag justerat lite i denna avdelning. Tillgängligheten till exempel. Det som har sålt slut är noterat som det och prisförändringar är också noterade.

Lasse alias Sweden.

Användarvisningsbild
Sweden

Inlägg av Sweden »

RS Modell Lok & Motorvagnar

En första etsplåt från Rene Sjöstrand är nu upplagd i guiden i form av NKlJ nummer 31-45. Fler utav hans etsplåtar kommer att läggas upp inom kort. Dock så måste upplägget av RS Modell förändras i form av att två avdelningar till för Rene Sjöstrand måste läggas till och den befintliga måste döpas om. Jag ska be Jonas fixa detta och så fort han har gjort det så kommer resten av etsplåtarna upp.

Ett personligt bakslag

Ni ska lyda ett gott råd. Bli aldrig sjuk. Slavarbeta in i det sista så att rikemansfolket kan lägga bladguld på sin jävla oxfile. Sök aldrig hjälp eller vård för den får du bara om du är tät och kan betala för den. Dra en lina kola för att orka vara slav om det så behövs. Fan så jävla less jag är på skiten som Sverige har blivit och är. Men varför klaga på de styrandes dadda, hink och spade-projekt. Det kan inte vara lätt att arbeta för Satan. Hertlich wilkommen im Helvetisch.

Lasse alias Sweden.

Användarvisningsbild
Sweden

Inlägg av Sweden »

Piko Godsvagnar

Mitt upp i allt elände så kommer det positivt på månadens sista dag från Henrik "Marley" Maude. Han hade kollat upp det 2-pack med svenska godsvagnar från Piko som han hade. Så jag har flyttat både det och det andra setet från TGOJ litt Gs (utan bromshytt) till en egen produktkategori. Tack vare det mycket trevliga bidraget från "Marley" så har vi nu detaljerad modelldata över set 1 från 2005 som jag döpt det till. Några frågetecken kring set 2 kvarstår så därav några frågetecken i modelldatan över detta. Eftersom dessa set fanns både för DC likström och AC växelström så är nu "båda" varianterna för "båda" seten listade. :tummeupp:

Lasse alias Sweden.

Skriv svar

Återgå till "Övrigt"