Sweden och Modelldatabasen 2013-2019

Denna avdelning är för ämnen som inte passar i någon mer detaljerad kategori.
Användarvisningsbild
Sweden

Sweden och Modelldatabasen 2013-2019

Inlägg av Sweden » ons 25 sep 2019, 20:23

Sweden och Modelldatabasen 6 års jubileum

Nu i september 2019 så är det 6 år sedan "mitt" omfattande arbete med modelldatabasen tog fart på allvar.
Egentligen är historian bakom modelldatabasen lite mer omfattande då Jonas började med den och jag kom
in i bilden lite senare. Så inte Jonas att förringa utan det här är från mitt perspektiv för oss båda två.

Modelldatabasens historik

Jonas påbörjar Modelldatabasen under 2012.

I maj 2012 kommer vi överens om ett samarbete.

Jag lägger upp det första i december 2012.

September 2013 påbörjar jag det stora och omfattande arbetet med modelldatabasen.

För de som följt mig/oss under årens lopp så vet ni varför det tog så lång tid innan jag kom igång på allvar
då jag var mitt uppe i rättstvisten för det mordförsök jag hade utsatts för. Dessutom så hade jag inlett en
relation med en kvinna samtidigt (nu mera en gammel-uv bland många).

I september 2013 så kom jag dock igång med Modelldatabasen på allvar och som har varit en riktigt stor del
av mitt liv de senaste 6 åren. På grund av att jag fick små hjärnskador av mordförsöket och senare fick en
neurologisk sjukdom så har denna hållit mig flytande i alla de svackor som jag nu har haft sedan 2010.

Det har gått upp och det har gått ner. Ibland har det varit roligt och ibland har det varit tråkigt. För det allra
mesta så har det känns positivt med tanke på det enorma antalet visningar i vår Modelldatabas. Det är också
därför som jag aldrig lade av och helt enkelt lade ner hela detta projekt som Jonas och jag har tillsammans.

För det finns delar av svensk MJ-hobby och personer i den som jag verkligen föraktar och som jag på inget
sätt överhuvudtaget vill förknippas med i det offentliga rummet. Min person har genom åren smutskastats
men det struntar jag fullständigt i då det säger mycket, mycket, mycket mer om "dem" än om mig.

På senare år har jag blivit sämre då svensk sjukvård har upphört och Sverige kör med full fart med öppet
bogvisir vilket är en annan historia (kanske) för en annan gång. När jag som ansvarig för Modelldatabasen
kom igång med månadsuppdateringar om vad som händer i den var det mycket positivt och gav lite kraft.

I skrivande stund så är det nu alltså 6 år sedan det stora arbetet med Modelldatabasen började och det lär
väl ligga 10000-tals arbetstimmar bakom den. Och många visningar har Jonas och jag fått och sedan jag
sist räknade så är det väl nu runt 300000 visningar i den vilket är helt fantastiskt. :tummeupp:

Tack alla läsare från en trött och sliten Sweden - The One... And Only.

Lasse alias Sweden.
R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."

Användarvisningsbild
fernis

Re: Sweden och Modelldatabasen 2013-2019

Inlägg av fernis » ons 25 sep 2019, 21:17

Jag får tacka er båda för världens bästa databas över svenska modelltåg.
Fortsätt med detta jobbet.
Med vänlig hälsning Anders,F

Användarvisningsbild
jonas_sth
Site Admin

Inlägg av jonas_sth » tor 26 sep 2019, 09:04

Jag också :tummeupp:

By the way, Sweden får du mina PM ? och du har väl bytt maila adress som inte blivit uppdaterad?
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
__________________________________________________________________________________________
CS3+ 1.3.3(1) / 2x 60175 Booster / 3x 60881 S88 AC / TC9 Guld / K & C-räls

Användarvisningsbild
Sweden

Inlägg av Sweden » tor 03 okt 2019, 05:45

Tog ledigt några dagar

Jag brukar ju bjuda på mig själv så jag gör det igen. De senaste åren har jag på ren svenska mått skit och
eftersom sjukvården har totalhavererat i Sverige så får jag göra så gott jag kan med min tillvaro. En del
har varit och är att pyssla med Modelldatabasen. Jag lever men har inget liv. Das nue Schweden. :roll:

fernis

Utser dig härmed till Modeldatabasens största och mest offentliga supporter av denna. Dessutom den enda
som frivilligt kommit fram och surrat i Gävle. :tummeupp:

Pratat med några andra i Gävle men i denna hobby vinner åtminstone inte jag någon popularitetstävling i
den svenska MJ-hobbyns offentliga rum. :mrgreen:

jonas_sth

Bänkpress. När jag var 16 år fick jag en bok med den titeln av min farsa. Den handlade om en äldre herre
som på äldre dagar började att styrketräna och som vart besatt av bänkpress. Man kan dra en liten parallell
mellan denna bok och mig/Modelldatabasen.

Nu är jag i och för sig inte besatt av vare sig bänkpress (kan inte träna sedan många år tillbaka på grund av
min allvarliga sjukdom) eller Modelldatabasen men har lagt 110% fokus på den. Eftersom jag "såg" att den
tidigare lilla frågeställningen i våras löste sig så handlar det bara om hur jag prioriterat.

Och som jag har skrivit tidigare så handlar det till största del om min hälsa. Jag har i snart 1 år väntat på
svar om jag har ett "bäst-före-datum, skulle ta 2-3 veckor sade kvacksalvaren på sjukan, och eftersom jag
inte tar mig och ska någon stans så har det blivit 110% fokus på Modelldatabasen om något går snett.

Vad det gäller de övriga "idéerna" jag har så hör jag av mig snarast möjligt så går vi igenom dessa och ser
vad vi kommer fram till. Svaret på din fråga i denna lilla tråd dröjde då jag som sagt tog ledigt då jag har
varit riktigt dyngdålig sedan förra veckan och inte har orkat med speciellt mycket.

Lasse alias Sweden.
R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."

Skriv svar

Återgå till "Övrigt"