Den stora modelljärnvägskampen på SVT2

Denna avdelning är för ämnen som inte passar i någon mer detaljerad kategori.

Denna kategoris återkomst är begränsad och endast för aktiva medlemmar!
Användarens profilbild
Sweden
Inlägg: 2150
Blev medlem: mån 23 jan 2012, 17:06
Ort: Sundsvall

Den stora modelljärnvägskampen på SVT2

Inlägg av Sweden »

Vad f*n har jag just tittat på???

Den statliga svenska propagandakanalen som man "tvingas" att betala för levererar precis som vanligt. Det
där programmet spårade inte helt otippat ur ganska fort. Läppstift och högklackat? Lord have Mercy. Den
engelska kanalen "Channel 5" som hade beställt det där gefla programmet måste bestå av kompletta idioter.

Och så programledarna. Var f*n raggade de upp de galenpannorna? Flum-kärringen måste de ha hittat på F!
(f*ns) kansli. Och lång-drulen vad f*n vad det får någon? Hittade de henom på den kommunala soptippen?

"Den som hittade på detta måste vara en sadist".

Stackars gubbar. Vilket hån och häckel de fick stå ut med vilket de "muntert" kommenterade. Man kan i och
för sig undra varför de stod ut med befläckelsen. Men de trodde väl som så många andra att TV är seriöst.

Det där gefla programmet gjorde inte mycket för modellhobbyn eller MJ-hobbyn för den delen. Det hela
kunde lika gärna ha handlat om regeringen och riksdagen. Det är samma "komedi" det med.

Hade jag fått bestämma så skulle programledarna och Channel 5 ha spö-straff. Politiskt korrekt? Nope.
Inte för fem öre men tror ni att jag bryr mig? Nope.

45 gefla minuter jag aldrig får tillbaka och kvällens goda humör for ner i toalettstolen. *Fluuuuuush*

Så. Nu har jag fått spy ur mig all galla. Ha det bäst folket. :mrgreen:

Lasse alias Sweden.
R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."
Användarens profilbild
jonas_sth
Site Admin
Inlägg: 3698
Blev medlem: sön 28 dec 2008, 19:04
Ort: Stockholm Södermalm

Re: Den stora modelljärnvägskampen på SVT2

Inlägg av jonas_sth »

AJ! Så hård du är men lite skoj med läppstift som blev skorsten :lol:

UK modelljärnväg har aldrig varit My cup of Tea...
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
Användarens profilbild
Sweden
Inlägg: 2150
Blev medlem: mån 23 jan 2012, 17:06
Ort: Sundsvall

Re: Den stora modelljärnvägskampen på SVT2

Inlägg av Sweden »

jonas_sth

Ja ibland men annars är jag jätte-snäll. :mrgreen:

Jag är inte 100% allvarlig. Bara 99,999999%. :lol:

Ett annat lika lysande exempel var när det endera var SVT eller TV4 lokalnyheter som hälsade på "Lilla SJ"
(Sandströms Järnvägar) här i Sundsvall. Muppen till reporter frågade om han fick provköra och nog f*n
provkörde han alltid. Full fart på körkontrollen så tågsetet skenade iväg som en gefla raket. Förmodligen
så var väl inte dekodern inställd på "skalenlig" fart. F*n vilket panik ordförande Bo Sandström fick.

F*n vad jag skrattade och ruskade på huvudet åt spektaklet till reporter. Trodde det var en bilbana. :lol:

Det var också TV när det är som allra seriösast. Nej jag håller mig till de YouTube-kanaler som finns att
kika på som avhandlar just modelltåg. En del är bättre och en del är sämre men man kan alltid lära sig
att sålla bort allt skräp. :tummeupp:

Lasse alias Sweden.
R.J. (Kurt Russell) MacReady i John Carpenter's The Thing: "Crazy Swedes..."
Skriv svar