Vad tror du Märklin kommer med 2021?

Denna avdelning är avsedd för diskussioner kring nya eller planerade produkter inom MJ-världen.

Denna kategoris återkomst är begränsad och endast för aktiva medlemmar!
UAF6Y
Inlägg: 691
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 09:13

Re: Vad tror du Märklin kommer med 2021?

Inlägg av UAF6Y »

Lite kommentarer så här i backspegeln. Några stora vagnsatser med personvagnar blev det inte. Däremot så fyllde man ett hål i epok IV med återutgåvor av DB mittinstegsvagnarna med nya vagnsnummer. Lite defensivt men inte förvånande med tanke på världsläget. Man satsade ändå stort med ett nytt UP-ånglok. Skulle kunnat kvala in som Överraskningslok men Märklin har andra planer. Det lutar alltså mot två stora nykonstruktioner på ånglokssidan. Inga svenska nyhet. Jonas hämtar andan medan jag hoppas offensivt på en svensk övrraskningsmodell i slutet av månaden.
Förövrigt anser jag att Lina myr skall restaureras :idea:
Användarens profilbild
jonas_sth
Site Admin
Inlägg: 3698
Blev medlem: sön 28 dec 2008, 19:04
Ort: Stockholm Södermalm

Re: Vad tror du Märklin kommer med 2021?

Inlägg av jonas_sth »

Om M va lite smarta så skulle det göra B ånglok med äldre personvagnar Co Bo Ro3c WL2 mm... ett slag på fingrarna för klistrade Kina modeller :tyst:
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
UAF6Y
Inlägg: 691
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 09:13

Re: Vad tror du Märklin kommer med 2021?

Inlägg av UAF6Y »

Om M kommer med en Svensk överraskningsmodell så blir det det största och pampigaste ångloket som kommer att återges som modell. Även om jag hyser respekt för din åsikt om att B-loket vore intressant. Och vad skulle då F-loket kompletteras med för vagnar. Jag tror att man hottar upp de gamla trävagnaran som kom med D-loket. I stället för trä i väggarna gjuter man dem helt i plast men med Märklinkvalité.
Förövrigt anser jag att Lina myr skall restaureras :idea:
Användarens profilbild
jonas_sth
Site Admin
Inlägg: 3698
Blev medlem: sön 28 dec 2008, 19:04
Ort: Stockholm Södermalm

Re: Vad tror du Märklin kommer med 2021?

Inlägg av jonas_sth »

Känns som det finns en vis begränsning till att göra F då antalet blir för lika och tidigare redan är gjorda...

B-lok kan göras med rätt olika utförande (blånerad, olika tender, olika plogar körbart både som person och godstrafik samt klart intressant även för 2-räls rallare...

Förvisso ju fler versioner så klarar man oftast inte först detaljskillnaden..
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
UAF6Y
Inlägg: 691
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 09:13

Re: Vad tror du Märklin kommer med 2021?

Inlägg av UAF6Y »

F-loket har en klar fördel då det varit paradlok både i Sverige och Danmark (i Danmark heter det E-lok). Två flugor på smällen så att säga.
Förövrigt anser jag att Lina myr skall restaureras :idea:
UAF6Y
Inlägg: 691
Blev medlem: lör 09 jun 2012, 09:13

Re: Vad tror du Märklin kommer med 2021?

Inlägg av UAF6Y »

Nej det gick inte hem. Inget svenskt överraskningslok den här gången. Däremot det gamla testloket br 02 från DR i tidig epok IV utförande.

https://www.maerklin.de/de/lp/2021/baur ... ungsmodell

Får se om det blir något personvagnsset till modellen i morgon?
Förövrigt anser jag att Lina myr skall restaureras :idea:
Skriv svar