Sedan tidigare modell Euro 4000 så skulle man inte kanske köpa någon ny då man läst om alla problem div forum och tydligen är en del barnsjukdomarna kvar även på denna modell.
Här är då delarna man får med i godispåsen och när det gäller luftslangarna så har kran handtaget hamnat på rätt sida om man kör hängande slangar men här hemma så hänger man upp dom och då blir handtagen felvända nedåt.
Min tidigare lösning som använts för andra fabrikat där man inte häller har klarat av att få till rätt avstånd för normal kortkoppel Märklin eller Roco.
Så därför går inte koppel lyftaren frit förbi plogens mitt punkt.
Här ser man att handtagen på slangarna måste avlägsnas så att koppel armen kan gå fri. Fästhållen till plogarna är bedrövlig (vitrin) klena och det gäller att klistra dessa för dom ramlar av direkt. Kopplen NEM303 går inte i sitt låsläge när man lägger till mellandistansen så man får fixa med en låshaken av löd pinnarna från ett motstånd som är mjukt för att böja.
Rekommanderende använd ett fylligare klister som bygger upp lite runt sidorna av de klena plogfästena.
En sak jag noterat vid körning är att den kortsluter ibland åt ena lokets färdriktning igenom böjda C-kurv växlar. Sedan händer det att kort kopplen hakar i och låser sig mot buffertar och specielt om man har vagn med äldre koppel typ med den högre bygeln i kombination med den nya NEM303.
I övrigt går modellen bra och många funktioner blev det rättare sagt 31 stycken å vem har tid med dessa även rörliga fläktar kunde man vart utan.
Sudexpress Ed 9002 GC - Så har jag förbättrat! [KLAR]
Sudexpress Ed 9002 GC - Så har jag förbättrat! [KLAR]
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.15.0.10 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls