SÄLJES: Intresseförfrågan äldre Roco/Lima järnväg (80/90 tal)

I denna avdelning så kan du uppmärksamma andra om egna annonser.

MODELLTAG.SE köp, sälj och byte! finns också på Facebook.
Kategoriregler
Skriva SÄLJES: / KÖPES: / BYTES: i början av Ämnes rubrik så man lätt kan urskilja annonstypen.

Är annonsen länkad till någon annan hemsida som ex. Tradera mm så bör man även skriva vilken pryl man säljer i Ämnet och inte bara div saker. Länkningen skall också endast göras till öppna sidor utan att man skall behöva ha inloggnings uppgifter!

Dessa länkade annonser till budgivning som har avslutats plockas kontinuerligt bort av moderator. Men du kan också redigera din annons och ändra texten till "avslutad" så plockas den bort.

Det finns också en grupp på Facebook MODELLTAG.SE köp, sälj och byte! varvid man lätt kan dela sin annons och skapa en tillförlitlig budgivning bland godkända medlemmar.
heldan

SÄLJES: Intresseförfrågan äldre Roco/Lima järnväg (80/90 tal)

Inlägg av heldan »

Hej

Skulle vilja fråga er på detta forum om råd, då jag inte riktigt vet vart jag ska vända mig och detta forum kom upp när jag Googlade och verkade även ha mycket aktiva medlemmar.

När jag växte upp sent 1980 tidigt 1990 tal byggde jag ihop en 2 spårig modeljärnväg av märke Roco/Lima (om jag minns rätt) på en platta som var kanske 2,5 x 1,25m. Även med lite eklare hus och landskap. Hade 3 lok varav de redan på den tiden verkade lite trassigt. Men de övriga 2 var ok på den tiden. Samt ett antal vagnar. Jag misstänker att det inte var några speciellt med loken utan enklare/billigare.

Sen har den blivit stående hos mina föräldrar som nu på ålderns höst ska flytta till nytt boende. Jag har inga bilder eller exakt information om t.ex. skala då den står något svårtillgänlig hemma hos mina föräldrar. Utan planen är att ta hem dem till mig under våren/sommaren.

Jag har tyvärr inte möjlighet eller intresse att ta hand om den, även om det finns på min bucketlist att bygga en modelljärnväg igen med då med digitial lok.

Därav av min fråga.

Finns det något värde eller intresse i en så gammal modell eller ska man plocka ner del och sälja delarna var för sig?
Hade kännts tufft att bara åka till tippen med den, så det vill jag helst inte.

Mvh
Micke
Användarens profilbild
jonas_sth
Site Admin
Inlägg: 3663
Blev medlem: sön 28 dec 2008, 19:04
Ort: Stockholm Södermalm

Re: SÄLJES: Intresseförfrågan äldre Roco/Lima järnväg (80/90 tal)

Inlägg av jonas_sth »

Tjena Micke

Jag skulle rekommendera ta lite bilder och grejer med eller utan original kartong skulle jag lägga ut på tradera eller i en FB grupp.

Finns alltid ett intresse för någon innan det går på tippen ;)

mvh Jonas
Svensk tågsamling sedan tidigt 80-tal med favoritloket Ra :tummeupp:
CS3+ 2.5.2(6) / MSW 4.0.0.2 / 2x 60175 Booster / 4x 60881 S88 AC / TC10 Guld / K & C-räls
Skriv svar