
Ser man nu till sista modellen av svenska Y1 så tycks den ha ståt till sig i någon asiatisk fabrik och levereras med de barnsjukdomar som man trumpetat ut och beklagat sin försening för bl.a. dålig drivning. Under elva års utveckling så saknar modellen skalenlig interiör och detaljer som bör vara en standard när man vill kallar det "Topline" och försöker lira i premium segment

Man tycks också ha farit med osanning när leveransen av AC konverterings kittet så slutsatsen man drar med den tystnad från tillverkaren är att man kalkylerat med att sälja och sedan blåsa kunderna. Sedan har man under bordet fått sälja iväg modellerna för 2600kr inkluderande en ljuddekoder(1000kr) då ingen vill hämta sina beställningar.
Ja tiden har ju nu funnits för att kommunicera via sociala medier eller sin hemsidan eller varvid där man skickar reklam mail ifrån.
För mig är det helt obegripligt att Roco tar in deras artiklar under sitt varumärke som jag självklart har påtalat otaliga gånger

En del kanske tycker att man överreagerar men som sagt ärligt talat köper vi modeller bara för vitrinskåpet eller för att arkivera i lådor

#Trains #Topline #El11 #El13 #El14 #El17 #Y1 #YF1 #SJ #NSB #NOHAB

I want to warn against products from companies that use the slogan "Passion for trains."
Terrible product quality and nonexistent spare parts inventory.
They do not respond to customers and then provide false information to retailers.

Ich möchte vor Produkten von Unternehmen warnen, die den Slogan "Leidenschaft für Züge" verwenden.
Bedauerliche Produktqualität und nicht vorhandenes Ersatzteillager.
Sie antworten weder den Kunden noch verbreiten sie Unwahrheiten gegenüber den Händlern.

Vill varna för produkter från företag som använder sig av slogan "Passion för tåg"
Bedrövlig produktkvalitet och obefintligt reservdelslager.
Svarar varken kunder och sedan med osanningar till återförsäljare.